Handelsbetingelser

§ 1 Anvendelse
Disse handelsbetingelser gælder for køb af Mikaka.dk og tilbehør.

Handelsbetingelserne kan kun ændres ved skriftlig aftale mellem Mikaka og dig.

Du opfordres til at læse Handelsbetingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som Handelsbetingelserne beskriver. Ved køb af varer på mikaka.dk accepterer du at være bundet af handelsbetingelserne.

§ 2 Om Mikaka 
www.mikaka.dk er en onlineshop, der ejes af Lone Simonsen, CVR-nr.: 3098 0085, DK-4684 Holmegaard, admin@mikaka.dk, tlf. +45 21 701 904.

§ 2.1 Opdatering af www.mikaka.dk/shop
Vi gør vores bedste for at opdatere www.mikaka.dk/shop samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå. Opdager vi en fejl i prisen for en vare du har bestilt på Mikaka.dk, vil vi give dig besked hurtigst muligt. Under disse omstændigheder vil vi underrette dig om den korrekte pris for varen og give dig mulighed for at købe varen til den korrekte pris. Er vi ikke i stand til opnå kontakt med dig, vil vi forbeholde os retten til at annullere dit køb.

§ 3 Aftaleindgåelse 
Når du klikker ”Gennemfør ordren” i det sidste trin af betalingsprocessen, er din bestilling af varerne eller tjenesteydelserne i din varekurv bindende. Umiddelbart herefter modtager du en ordrebekræftelse via mail, der også udgør en kvittering for det indbetalte beløb. Når du har modtaget ordrebekræftelsen, har Mikaka.dk accepteret din ordre, og der er indgået en bindende købsaftale.

§ 4 Betalingsbetingelser og gebyrer 
Mikaka.dk anvender Nets betalingssystem. Betaling med kreditkort er derfor sikkert og certificeret af Nets.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er anført i danske kroner og er inkl. moms.

Betaling via kreditkort er altid underlagt kortudsteders betingelser for anvendelse.
Betaling kan ske med VISA, Mastercard eller MobilePay.

Firmakort udstedt inden for eller uden for EU/EØS samt private betalingskort udstedt uden for EU/EØS bliver ikke pålagt et gebyr, hvilket vil fremgå af din kvittering.
Ved mistanke om kortsvindel forbeholder Mikaka.dk sig retten til at annullere købet.

§ 5 Forsendelse og levering 

Alle ordrer sendes med Post Nord eller GLS efter eget valg. Der kan vælges pakkeshop eller levering på adressen.

Varerne afsendes inden for 2 dage efter ordren er modtaget. Ved betaling via Bankoverførsel afsendes varerne når betaling er modtaget.
I Danmark er leveringstiden normalt 1-5 hverdage. Porto/fragt pris er variabel alt efter hvilken levering der er valgt.

Porto/fragt tillægges automatisk ved checkout. Ved levering til udland tillægges porto alt efter priser fra PostNord eller GLS.

Ved afhentning af varer hos Mikaka i Fensmark, aftal da via mail vedr. tidspunkt og adresse. Det er muligt at afhente bestilte varer ca. en gang om ugen på et aftalt tidspunkt.

OBS: Ved kampagner mm. kan der forekomme ekstra leveringstid.

§ 6 Mangler
Mikaka Skincare er alene ansvarlig for fejl og defekter, som skyldes fabrikations- eller materialefejl.

Købelovens regler finder anvendelse på eventuelle fejl og mangler ved varerne.

§ 7 Reklamation 

Der ydes naturligvis 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Det betyder at du enten kan få varen ombyttet eller pengene retur afhængig af den konkrete situation. Skade på varen som følge af fejlhåndtering fra kundens side er ikke dækket af reklamationsretten.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Mikaka i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. 14 dage som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.

Varen sendes til: Mikaka v/Lone Simonsen, Flintevej 44, 4684 Holmegaard. Du bedes informere os om fejlen så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal returneres i forsvarlig emballage.

Hvis der er sket beskadigelse under transporten, er det PostNord eller GLS, henvendelse bedes være rettet til.

§ 8 Fortrydelsesret og fortrydelsesfrist 
Fortrydelsesfristen er 14 dage. Fristen regnes fra den dag, hvor du har fået leveret varerne.

Du har efter forbrugeraftaleloven krav på at få en række oplysninger, bl.a. om fortrydelsesretten og om varerne. Fortrydelsesfristen er først gældende, når du har modtaget disse oplysninger på skrift (f.eks. på papir eller e-mail).

For at gøre brug af fortrydelsesretten skal du meddele Mikaka.dk din beslutning skriftligt.

Følge af fortrydelse af en varer:
Hvis du gør brug af fortrydelsesretten, skal du sende varen retur til Mikaka v/Lone Simonsen, Flintevej 44, 4684 Holmegaard i original emballage og i samme stand, som da du modtog den. Mikaka.dk refunderer beløbet, når varen er modtaget retur, og Mikaka.dk har haft lejlighed til at undersøge varen.

Mikaka.dk gennemfører tilbagebetaling til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Det kan tage op til 14 dage, før du kan se beløbet på din konto

Du skal returnere varen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret Mikaka.dk om udøvelsen af din fortrydelsesret.

Mikaka.dk kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil du har returneret varen. Du hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi.

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Mikaka.dk/Lone Simonsen
Flintevej 44
DK-4684 Holmegaard
E-mail: admin@mikaka.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
___________________________________________________________________
Bestilt den: _______________ Modtaget den: _____________________
Forbrugerens navn: ____________________________________________________
Forbrugerens adresse:____________________________________________________
Forbrugerens underskrift: ______________________________ Dato: _____________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Reklamationsbehandling 
Er varen forsinket, eller har varen en mangel, kan du klage til nedenstående e-mail adresse

Klager over mangler ved varen skal ske inden rimelig tid, efter at du har opdaget fejlen eller burde have opdaget fejlen ved en almindelig gennemgang af varen. To år efter modtagelsen af varen ophører retten til at klage i henhold til Købelovens § 83, stk. 1, medmindre andet er aftalt. Når Mikaka.dk modtager en klage over en vare, behandles klagen hurtigst muligt – dog senest inden for 5-7 arbejdsdage.

Kontakt 
Ønsker du at kontakte Mikaka.dk angående reklamationer eller oplysninger om produkterne kan det gøres pr. email til admin@mikaka.dk eller nedenstående adresse.

Mikaka.dk
Flintevej 44
DK-4684 Holmegaard
CVR-nr.: DK-3098 0085
Tlf.: +45 21 701 904

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Lone på telefon 21701904 eller admin@mikaka.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

§ 9 Persondatapolitik og videregivelse af personoplysninger
Ifølge persondataloven har Mikaka.dk pligt til at oplyse dig om hvilke typer af personoplysninger, der behandles, med hvilket formål behandlingen sker, samt hvem oplysningerne videregives til.

Mikaka.dk behandler oplysninger om dig med det formål at opfylde den indgåede aftale om køb af varerne.

Første gang du køber varer på mikaka.dk, bliver du registreret som kunde. De personlige oplysninger, der registreres om dig er: navn, adresse, telefonnummer og e-mail.

Den dataansvarlige er Mikaka.dk, DK-4684 Holmegaard
Hvis mikaka.dk bliver opmærksom på, at de registrerede oplysninger om dig er forkerte eller vildledende, er Mikaka.dk berettiget og forpligtet til at rette eller slette oplysningerne således, at behandlingen sker på et korrekt grundlag.

Det er frivilligt, om du vil give mikaka.dk de ønskede oplysninger, men mikaka.dk er i givet fald berettiget til at afvise betjening af dig.

Du har altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, og du har også ret til at kræve indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Du kan rette henvendelse til mikaka.dk herom. Du kan klage over mikaka.dk behandling af oplysninger om dig til mikaka.dk og til Datatilsynet, Borgergade 28, 5., 1300 København K.

Vi anvender cookies på vores hjemmeside. Du kan læse mere om brugen af cookies i vores cookiepolitik, som du kan finde her: www.mikaka.dk/privatlivspolitik/

§ 10 Markedsføring
Hvis du ønsker at modtage nyhedsbrev og elektronisk markedsføring fra mikaka.dk, kan du anmode herom i forbindelse med bestillingsprocessen. Dine oplysninger vil ikke blive videregivet, og du kan til enhver tid, afmelde dig nyhedsbrevet via link i de fremsendte mails eller ved at kontakte mikaka.dk.

§ 11 Lovvalg
Dansk ret finder anvendelse.